Gyermekgyógyászat

Gyermekgyógyászati rendelésünkön 0-18 éves korig várjuk a pácienseket. Elsődleges számunkra, hogy Ön és gyermeke is bizalommal forduljon orvosunk felé, ennek érdekében a diagnosztika és terápia alatt is a gyermek életkorának megfelelően alakítjuk a kommunikációs módszereket. A szülők számára a legfontosabb gyermekük egészsége, ezért a betegségorientált szemlélet mellett nagy hangsúlyt fektetünk a prevencióra is. Gyermekgyógyászunk a legújabb szakmai ajánlások szerint dolgoznak, törekedve arra, hogy a szülők és a gyermekek is értsék a betegség minden részletét.

Egy gyermek fejlődése során számos alkalommal elengedhetetlenül fontos az orvosi vizsgálat a megfelelő fejlődés megítélése céljából prevenciós jelleggel. Újszülöttekben, csecsemőknél vizsgálni kell a fejlődési rendellenességeket, gyarapodás mértékét. Kis gyermekkorban gyakoriak a sűrűn visszatérő fertőzések az immunrendszer erősödésével párhuzamosan, valamint problémák merülhetnek fel a szobatisztaság kialakulásában is. Későbbi életkorokban létrejöhetnek gerincproblémák, lelki nehézségek okozta táplálkozási zavarok, tanulás valamely területének akadályoztatottsága.

Minden életkorban jelentkezhetnek különböző allergiás betegségek (pl. pollen vagy ételallergia), központunkban azonnal, helyben lehetőség van ezek laboratóriumi szűrésére, majd az eredmény értékelésére szakorvos által.

Bármely betegség korai felismerése és hatékony kezelése fontos a kórlefolyás szempontjából, ezért is lényeges, hogy a gyermek bizalommal forduljon az orvos felé.

Gyermekneurológia

A gyermekneurológia a 0 és 18 év közötti életkorban követi nyomon egy gyermek idegrendszeri fejlődését. A neurológiai problémák életkoroknak megfelelően más és más tüneteket okozhatnak. Csecsemőkorban ilyen lehet a fejlődésbeli elmaradás, alvászavar, táplálási nehezítettség, látás-és hallászavar, nyugtalanság, bizonytalan rosszullétek, fejtartási rendellenességek. Kisgyermekkorban indokolt neurológiai vizsgálatot kérni magatartási problémák, evészavarok, mozgás-és beszédfejlődési zavarok, vizelési-, székletürítési problémák esetén. Iskolás korban az idegrendszer zavarai megnyilvánulhatnak hyperaktivitásban, hangulati élet problémáiban, fejfájásban, szédülésben, tanulási nehézségekben, pszichiátriai tünetekben (szorongás, depresszió, fóbiák), mással nem magyarázható pszichoszomatikus jelekben (pl. hasfájás).

Mikor keresse fel gyermekgyógyászati rendelésünket?

Magas vagy napok óta tartó láz
 Légúti panaszok (felső légúti megbetegedések, asthma, allergia)
 Bőrelváltozások (bőrpír, hólyagok, kiütések, allergiás reakciók)
 Emésztési panaszok (hányás, hasmenés, haspuffadás, görcsös hasi fájdalom)