Infúziós kezelés

Agyi keringésjavító infúziós kezelés

Infúziós kezeléseink közül az agyi keringésjavító (vazoaktív) gyógyszeres kezelés növeli a vérátáramlást az agyban, ezáltal javítva az oxigén-és tápanyagellátását. Kedvezőtlen, romló agyi keringés esetén számos tünet alakulhat ki, mint szédülés, fejfájás, bizonytalanságérzet, egyensúlyzavar, feledékenység, valamint nagyobb valószínűséggel alakulnak új vagy ismételt agyi-és szív-érrendszeri keringészavarok.
Agyi keringésjavító infúziós terápiát javaslunk magas vérnyomás következtében kialakult agyi vérellátási zavar, agyi traumát követő állapotok, feledékenység, szédülékenység, fülzúgás, demencia, agyi érelmeszesedés, átmeneti agyi keringészavar, stroke tünetek, stroke utáni állapotok esetén.

Cukorbetegség, egyéb ideggyulladások talaján kialakult érzészavarokat javító infúziós kezelés

A cukorbetegség, egyéb gyulladásos állapotok következtében károsodnak az idegek, ezáltal neuropathias fájdalom alakulhat ki. Például a magas vércukorszint következményeként, valamint egyéb ideggyulladások (pl. herpes zooster, arcidegzsába) szövődményeként az idegeket tápláló erek, valamint az idegrostok károsodnak, így a jeltovábbító képességük romlásához vezet. Ezen folyamatok során szerteágazó tünetek alakulhatnak ki, mint érzészavar, érzéskiesés, zsibbadás, égő-nyilalló fájdalom, bizsergés, hidegérzet. A panaszok enyhítésében segít infúziós terápiánk kúraszerű alkalmazása.

Fájdalomcsillapító infúziós kezelés

Számos gerincbántalom- pl. porckorongsérv, gerinccsatorna szűkület, degeneratív gerincbetegségek- esetén kialakulhat derékfájdalom, ülőidegzsába (isiász), mely nagyban megnehezíti az egyén mindennapjait. A panaszok kialakulhatnak hirtelen (pl. rossz mozdulatot követően) vagy krónikus jelleggel, hosszabb idő alatt. Tünetei lehetnek erős derékfájdalom, végtagba sugárzó zsibbadás, izomgyengeség, tűszúrásszerű érzés, érzészavar. A panaszok enyhítésében segít komplex tartalmú fájdalomcsillapító infúziós terápiánk.

Infúziós kúrák menete

Az infúziós terápia indikációjának felállítása és a kezelés felügyelete szakorvos által történik. A kúra megkezdését belgyógyászati, neurológiai vagy ortopédiai szakvizsgálat előzi meg, ekkor történik meg a kezelés megtervezése (gyógyszer típusa, mennyisége), a kezelés időtartamának, illetve a kezelés eredményességét értékelő kontroll vizsgálat időpontjának a beteggel történő megbeszélése. Minden terápia előtt paraméterezés (vérnyomás-, pulzusmérés), majd alatta is folyamatos betegmonitorozás történik. Az infúziós oldat lassú cseppszámmal, a gyógyszer alkalmazási előiratának maximális betartásával kerül beadásra. A kezelés időtartama 3-5 nap, egy kezelés kb. 30-60 percet vesz igénybe.

Infúziós csomag tartalma:

kezelés előtti laboratóriumi vizsgálat a fájdalomcsillapító infúziós kúra esetén
protokoll szerinti vércukor és vérnyomás ellenőrzés, beteg monitorozás
protokoll szerint összeállított infúziósor
szakorvosi felügyeletet
EESZT-ben rögzítés, ambuláns lap kiállítása