Kardiológia

A kardiológia a szív-és érrendszeri megbetegedésekkel foglalkozó tudományterület. Jelenleg Magyarországon az ebből eredő megbetegedések képezik a vezető halálokot 60 év felett, így a kardiovaszkuláris betegségek korai diagnosztikája és kezelése rendkívül fontos.

Szervezetünk megfelelő vérellátásának központját a szív képezi. A szív percenként kb. 50-90-szer húzódik össze, mellyel az 5 liter vért keringeti a szerveinek felé, így oxigénhez és tápanyaghoz juttatva őket. Ezt követően a szén-dioxid és a bomlástermékek a tüdőbe jutnak, ahol friss, oxigéndús vérre cserélődnek. Ezen funkciók még fokozottabban működnek fizikai munkavégzés, stressz hatására. Szívritmuszavarok, ingerületvezetési problémák, szívelégtelenség esetén romlik a szív működőképessége, ezáltal csökkeni fog a szív által kilökött vér mennyisége vagy az egy perc alatti összehúzódások száma. Ezen betegségeknél gyakran fizikai munkavégzés, stressz hatására jelentkeznek elsőként tünetek.

Amennyiben a szív koszorúereiben szűkület jelentkezik (pl. infarktus során) a szív nem kapja meg a megfelelő oxigén-és tápanyagellátását, ezáltal funkcióját sem tudja ellátni, mely elengedhetetlen életünk fenntartásához.

A rendszeres kardiológiai ellenőrzésnek kiemelkedő szerepe van, hiszen a szív-és érrendszeri problémák és az azokhoz kapcsolódó szövődmények gyakran fájdalmas előjel nélkül, tragikus hirtelenséggel jelentkeznek, és nagyon gyakran tartós károsodással vagy adott esetben halállal is végződnek. A szívizom infarktus, a stroke, a perifériás érbetegség mind az érrendszerünk betegségei. Ezen szövődmények, betegségek kialakulása megfelelő és korai életmódi és gyógyszeres kezelés esetén megelőzhető. Ehhez elsősorban alap kardiológiai szakvizsgálatra, EKG vizsgálatra és rizikófelmérésre van szükség, ezek teljesen fájdalommentesek.

Kardiológus szakorvosunkat bizalommal keresheti bármilyen panasz esetén, a diagnosztika és terápia teljes mértékben egyénre szabottan, az Ön igényeinek és elvárásainak megfelelően lesz kialakítva, konzultációkat, vizsgálatokat követően.

Mikor keresse fel kardiológiai szakrendelésünket?

Nyugalomban vagy terhelésnél jelentkező mellkasi fájdalom
 Csökkent terhelhetőség
 Túl lassú vagy túl gyors pulzusszám
 Szabálytalan szívverés érzése
 Bal lapockába, bal karba, állkapocsba sugárzó fájdalom
 Fokozódó fulladásérzés
 Gyakori éjszakai vizelések
 Lábdagadás
 Ismeretlen okú eszméletvesztések

Mikor érdemes még kardiológus véleményét kérni?

• Műtét előtti kivizsgálás
  • Onkológiai kezelések