Ortopédia

Mindennapi életünk fontos része a fájdalommentes mozgás. Azonban a mozgásszervi panaszok a magyar lakosság jelentős részét érintik valamilyen formában, ezek lehetnek sportsérülések következményei, rossz testtartás, deformitás okozta fájdalmak, időskori kopások, ízületi leterheltség, ülőmunka miatti panaszok.

Mozgásszervrendszerünket alkotja az izomzat (aktív rész), a csontozat (passzív rész), valamint a csontokat összekötő ízületek, szalagok. Ezen képletek betegségeinek diagnosztizálásával, kezelésével foglalkozik az ortopédia. A terápiás formák közé tartoznak a gyógytornáztatás, fizioterápiás kezelések, injekciós kúrák, szükség esetén műtéti megoldások.

Ortopéd szakorvosunkat bizalommal keresheti bármilyen mozgásszervi panaszával, alapos fizikális vizsgálat során egyes elváltozások láthatók, tapinthatók lehetnek, fel tudja mérni az érintett terület mozgásterjedelmét, esetleges működészavarát, ezen információk birtokában diagnosztikus és terápiás tervet felállítva Önnek, hogy mihamarabb élvezhesse a korlátozások, fájdalmak nélküli mozgás örömét. A gerinc-, csigolyaproblémák, csípő-, térdtáji fájdalmak nagyban rontják az életminőségét, valamint akár non-szteroid fájdalomcsillapítók napi rendszerességű szedéséhez vezethet, jelentős mellékhatásokat maga után vonva. Épp ezért elengedhetetlen, hogy ezen panaszok hátterét mihamarabb diagnosztizáljuk és a megfelelő terápiát megkezdjük.

Ízületek kopásos megbetegedései esetén jó hatással alkalmazhatók hialuronsavtartalmú injekciós készítmények. A befecskendezett hialuronsav védi az ízfelszíneket a további súrlódástól, kopástól. Ezáltal csökkenti a gyulladást és a fájdalmat, javítja az ízület funkcióját. Erőteljesebb hatás elérése céljából ajánlott kúraszerű alkalmazása, mely több injekció egymást követő beadását jelenti heti rendszerességgel.

Kollagéntartalmú injekciók nagy hatékonysággal alkalmazhatók, például teniszkönyök, golfkönyök, ínhüvelygyulladások, szalagsérülések gyógyítására.

Rendelésünkön csecsemő csípőszűrést, gyermekeknél statikai rendellenességek vizsgálatát és kezelését, felnőtteknél teljes körű ortopédiai vizsgálatot, terápiát végzünk. Gyermekeknél veleszületett fejlődési rendellenességek (pl. törpenövés) vizsgálatát, kezelését nem végezzük.

Mikor keresse fel ortopédiai rendelésünket?

Csecsemő csípőszűrés
 Vállízületi panaszok (fájdalmak, duzzanatok, mozgáskorlátozottság, pl. rotátorköpeny-szindróma, befagyott váll szindróma)
Kar és kéz ízületeit érintő panaszok (teniszkönyök, golfkönyök, alagút szindróma, ínhüvelygyulladások, ganglion)
 Akut és krónikus térdízületi panaszok (ízületi kopások, szalagsérülések, meniscus sérülések, térdkalács rendellenésségek, szabadtest okozta panaszok)