Neurológia

A neurológia a központi és környéki idegrendszerünkkel foglalkozó tudományterület. Idegrendszerünk végigfut egész testünkön agyunktól a legtávolabbi területekig. Hormonális és idegi folyamataink összehangoltsága teszi lehetővé a szervezetünkben zajló életjelenségek komplex működését. Éppen ezért megbetegedései esetén széles körben jelentkezhetnek tünetek.

Neurológiai rendelés keretein belül felmérésre és kezelésre kerülnek az idegrendszert érintő keringési, gyulladásos, immunológiai, degeneratív megbetegedések.

Az agyi keringést érintő elváltozások (pl. nyaki érelmeszesedés, agyi meszesedés, időszakos vagy állandó érelzáródások) a mindennapi életet nehezítő tünetek formájában jelentkezhetnek, például szédülés, látásromlás, kettőslátás. Ezen problémák minél előbbi felismerése és szakszerű kezelése szükséges ahhoz, hogy a jó életminőség hosszú időn keresztül fennmaradhasson, valamint ne alakuljanak ki komoly szövődmények (pl. stroke).

A társadalom jelentős részét érintik valamilyen formában jelentkező fejfájásos panaszok, melyek okai sokfélék lehetnek, akár életmódbeli, akár veleszületett tényezők. A 3 fő fejfájástípus (tenziós, migrén és cluster) elkülönítése és megfelelő kezelése kulcsfontosságú a fájdalommentes mindennapok eléréséhez, ebben segít szakorvos kollégánk, életmódbeli és gyógyszeres terápiás javaslatok kidolgozásával.

Az időskorban jelentkező degeneratív betegségek (Alzheimer-kór, Parkinson-kór) előrehaladása korszerű, modern gyógyszeres terápiákkal lassítható, ehhez rendszeres neurológiai vizitet szükségek az egyénre szabott kezelés beállításához.

Neurológus szakorvosunk több évtizedes tapasztalattal rendelkezik carotis ultrahangos vizsgálatok elvégzésében, mellyel lehetőség van a nyaki verőér állapotának megítélésére, esetleges meszesedések szerkezetének, helyének, mértékének kimutatására, érszűkületek meghatározására.

Mikor keresse fel neurológiai rendelésünket?

Gyakori, erős, hosszú ideig fennálló fejfájás
 Szédülés, bizonytalan járás
 Ismeretlen okú eszméletvesztések
 Végtagzsibbadás, végtagokban jelentkező égő, bizsergő érzés