Gyermekkardiológia rendelés keretein belül történik a veleszületett szívfejlődési rendellenességek (pl. billentyű elégtelenség, pitvari és kamrai szeptumdefektusok, fő ütőerek szűkülete) és a szerzett szív-és érrendszeri betegségek (szívritmuszavar, szívizom betegségek, gyulladásos betegségek) diagnosztikája és kezelése. Gyermekkorban a korszerű és megfelelő terápia mielőbbi elkezdése elengedhetetlen a súlyosabb egészségügyi szövődmények megelőzésében.

Gyermekkorban fertőző betegségek részjelenségeként kialakulhatnak gyulladásos szívbetegségek (pl. szívburok-, szívizomgyulladás), szívritmuszavarok.

A gyermekkori elhízás egyre növekvő mértékben érinti a fiatal korosztályt, így akár gyermekeknél kialakulhat magas vérnyomás-, cukorbetegség. Ezek mielőbbi hatékony kezelése elengedhetetlen az érrendszeri szövődmények megelőzésében.

A rendelés keretein belül történik az anamnézisfelvétel (tünetek, egyéni és családi kórtörténet megismerése), részletes fizikális vizsgálat, vérnyomásmérés, nyugalmi EKG készítése, szívultrahang. Gyermekkardiológiai rendelésünkön lehetőség nyílik 24 órás vérnyomásmonitor és EKG felhelyezésére és szakorvosi kiértékelésére is.

Egészségközpontunkban holisztikus szemléletmódot követve szakorvosi vizsgálatot követően elvégezhetők laborvizsgálatok, ultrahang vizsgálatok (has-kismedence, nyaki erek), életmódi tanácsadás.

Milyen panaszokkal javasolt gyermekkardiológiai rendelés felkeresése?

Szapora légvétel
Nehézlégzés, légszomj
Magas vérnyomás
Cianózis